Thijl

Stichting Lustrumopera

Een moderne en actuele branding en campagne voor de grootste Nederlandse opera ooit geschreven.

  • identiteit

  • web

Muziek, historie, actualiteit, feest. In Thijl komt het samen. Deze spectaculaire Nederlandse opera over de zestiende-eeuwse geuzenleider Thijl Uilenspiegel slaat een brug tussen de Tachtigjarige Oorlog en de wereld van vandaag. Een ongeëvenaard aantal solisten, een enorm koor en een gigantisch orkest maken dit werk tot het grootste muziektheaterstuk van Nederlandse bodem.

Als een van de creatieve partners van Thijl ontwikkelden wij een brede identiteit, die de contrasterende thematiek van de opera goed verbeeldt. Met indringende campagnes en een functionele website werd het evenement wijd verspreid en onder de aandacht gebracht bij een breed cultureel publiek.

Fotografie: Michiel Spijkers
Webdevelopment: Robbert Lokhorst

De wereld van vandaag heeft een Thijl nodig

Thijl is een groots opgezette, laatromantische Nederlandse opera en daarmee uniek in zijn soort. In de eerste fase van het traject werden er partners, sponsoren en fondsen 'opgetrommeld' om de opera mogelijk te maken. In het voorjaar van 2018 startte de grootschalige publiciteitscampagne met een nieuwe reeks campagnebeelden, waarin de solisten op de voorgrond traden als de letterlijke vaandeldragers van de opera.

Historie en Actualiteit

Met ruimte voor het verhaal en de oorsprong biedt de website verdieping in zowel de opera, de productie en het evenement.