Ruimteverkenning

Couleur Locale

Branding met een dynamisch karakter voor een dito organisatie van ruimtemakers en -verkenners.

  • identiteit

  • print

Couleur Locale is een organisatie van dertig jonge makers die tijdens het Jaar van de Ruimte (2015) op zoek is gegaan naar ruimtelijke opgaven van de toekomst en verhalen achter locaties. De ‘Ruimteverkenning’ van Couleur Locale voerde deelnemers langs een vijftal regio’s met elk een eigen karakter, problematiek en ontwikkelingssnelheid.

Illustraties: Cliff van Thillo

Nederland, een bont mozaiek

Geïnspireerd op de verschillende regio’s en diens geografisch locatie, kleuren en wapenschilden, ontwikkelde we een matrix van mogelijkheden. Het resultaat is een iconische beeldtaal, kleurenpalet en een dynamisch karakter dat zich mee blijft ontwikkelen met de organisatie. En een multi-inzetbare huisstijl, van kunstwerk tot bierviltje.

Installatie Couleur Locale van Studio Plots

Tijdens de slotbijeenkomst van het Jaar van de Ruimte in Amersfoort werden er 240 pamfletten getoond in een verkenningsveld.