KEES Cultuurvrijwilligers

Stichting KEES

Re-branding van KEES met website-ontwerp dat aansluit bij dé culturele vrijwilligerscentrale van Nederland.

  • identiteit

  • web

KEES (Kennis van Evenementen door Educatie en Support) is in 2009 opgericht in Utrecht door Stichting evenementen/festivals (Stef). Inmiddels staat de organisatie beter bekend als ‘gewoon KEES’ en heeft het de ambitie om haar diensten landelijk aan te bieden aan vrijwilligers in de culturele sector. Wij zijn gevraagd om KEES te voorzien van een nieuwe identiteit. Deze komt samen in een nieuwe website, keescultuurvrijwilligers.nl, waarin alle diensten van KEES op een toegankelijke wijze aangeboden worden.

KEES houdt van typografie

Korte tekstjes over de diensten van KEES vormen de basis van de huisstijl. Frisse kleuren en stevige typografie in combinatie met het logo resulteren in een herkenbare uitstraling die niet afhankelijk is van beeld. Dit hebben we vertaald naar een overzichtelijke website met fotografie als ondersteuning in plaats van uitgangspunt.

Code: Robbert Lokhorst

Communicatie-uitingen van KEES

Iconen en simpele illustraties worden gebruikt voor print en social media-uitingen ter ondersteuning van de tekst. Zo is de huisstijl, net zoals KEES, constant in ontwikkeling.