ILFU

Het literatuurhuis

Ontwikkeling branding en campagne voor het literatuur festival van Nederland in Utrecht.

  • identiteit

  • print

Utrecht is recentelijk benoemd tot Unesco City of Literature en is daarmee onderdeel geworden van een netwerk met 28 internationale steden. Samen hebben ze het doel om literatuur zo breed mogelijk en op een vernieuwende manier onder de aandacht te brengen. Utrecht organiseert daarom het jaarlijkse International Literature Festival Utrecht, hét literatuurfestival van Nederland.

Met de campagne willen we niet alleen Utecht als literatuurstad neerzetten maar ook de veelzijdigheid van literatuur laten zien. De ‘L’ in het logo dient als speels element in de branding en wordt op verschillende manieren toegepast. Dit resulteert in een kleurrijke beeldtaal die zich laat inspireren door literatuur en een verbinding maakt met de stad.

Campagne: Utrecht, city of literature

Een internationaal publiek van literatuurliefhebbers kijkt naar Utrecht en ILFU toont hen een nieuw blik. Want literatuur is overal! De festivalbezoeker dompelt zich onder in een veelzijdige programmering, die alle aspecten van de literatuur behelst en een brug slaat tussen traditie en vernieuwing.

Totaalbeleving

De vormtaal en het speelse karakter van de campagne is op grafische wijze doorvertaald in alle uitingen. De verschillende toepassingen van de branding dragen bij aan de totaalbeleving van ILFU. Van de campagne in de stad tot en met de aankleding van het festival in TivoliVredenburg.