HKU X

Hogeschool voor de Kunsten Utrecht

Branding, strategie en website ontwikkeling voor de pre-incubator HKU X.

Webdevelopment: Robbert Lokhorst

  • identiteit

  • print

  • web

HKU X biedt werkplekken aan alumni van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht die verder willen met hun onderneming of afstudeerproject. Door samen te werken met coaches, partners en elkaar brengen ze hun project en ambities een stap verder. Deelnemers krijgen zo de mogelijkheid om hun eigen potentie en die van anderen volledig te benutten.

X marks the start

De branding benadrukt het aangaan van samenwerkingen en het leggen van connecties om tot nieuwe inzichten te komen. Dit zie je onder andere terug in het logo waarin de letters met elkaar zijn verbonden zodat er een nieuwe vorm ontstaat.
De basis van HKU X zijn haar deelnemers. We hebben simpele richtlijnen opgesteld waarmee de deelnemers zelf HKU X uitingen kunnen ontwerpen en daarmee de branding uit kunnen dragen. Door deelnemers met de branding te verbinden, ontstaan er vernieuwende resultaten.

Voor en door deelnemers

Naast praktische informatie biedt de website ook de mogelijkheid aan deelnemers om een projectpagina te maken waar ze de voortgang van hun project kunnen delen.

Multiply your potential, talent and network

Voor de lanceringscampagne ontwierpen we drie fluo posters met het logo en drie pay-off variaties. Om zoveel mogelijk afstudeerders te bereiken, werden er tijdens de eindexpo prominente plekken op verschillende HKU-locaties vol geplakt met de posters.

Feestelijke opening

De eerste lichting X'ers werden geïntroduceerd tijdens de feestelijke opening.